lördag 26 september 2009

Idag så gör jag ett försök att kryssa, trots att jag är i tjänst - senast det begav sig så innebar det att jag fick avbryta innan halvtid - får hoppas att det går bättre denna gång... :D

Lotta Engberg fick sparka igång dagens kryssande med "Världens bästa Servitris" från tidigt 90-tal.

En komediserie som jag måste erkänna att jag aldrig sett är Kvarteret Skatan som signaturmedlodin handlade om. Det faktum att den skall upp på stora scenen gör nog inte att jag kommer att ägna serien något större intresse.

"Tulpaner från Amsterdam" skulle ha varit trevligt att höra på det finska språket, istället fick vi lyssna till Calle Schewens Vals som ju börjar med orden "I Roslagens famn..."

Vet faktiskt inte vad som hände... det blev tyst i min radioapparat mitt under det finska bidraget och när det hördes ngt igen så var det knäppgöken Håkan Hellströms "Känn Ingen Sorg för mig Göteborg" framfört av Lerums Lennart Palm.

Dagens Jules Sylvain bestod i megahiten "Säg det i Toner"

"Tobakshandlarvisan" - Helen Sjöholm och BAO

Liten och Stor

Rollfiguren Maria i Sound of Music önskade inget heller att bli en nunna, hur man nu kommer på en sån idé :P

"Hej hå, hej hå" De sju små dvärgarna passerar väl ett antal orter (gruvgångar) på väg till och från sin
arbetsplats.

Gun

Vem minns inte Jon English som både skrev titelmedlodin  och spelade med i Against the Wind eller Mot alla Vindar som den hette på svenska.

Snart är det vinter och slidan den slinter  :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar