lördag 10 oktober 2009

Melodikryss 41/09 2009-10-10

Gigi Hamilton var den kvinnliga deltagaren i Style som var med i Melodifestivalen 1986 med just "Dover-Calais" Tommy Ekman och Christer Sandelin flankerade :D


Richard Chamberlaine blev nog mångas favorit i tv-serien Törnfåglarna som baseras på Colleen McCulloughs roman.

"Kom ner från taket" med Egon Kjerrman var en ny upplevelse för mig - men inte desto mindre trevlig :P


Teddybjörnen Fredriksson,


ja, så hette han.


En gång va' han bara min,


och vi älskade varann.


Teddybjörnen Fredriksson,


hans nos den var av garn.


Ja, han var min bästa vän,


när jag va' ett litet barn.



Mattias Enn var gossen som tillsammans med Astoria framförde "Klart Till Drabbning"

Det geografiska område som efterfrågas på L4 kan tänkas vara Öresund (med benäget bistånd från Karin) men säker är jag inte...


Visst var det väl Sten & Stanley som sjöng "I washed my hands in muddy water"?


"Brevet från Lillan"


"Folk och rövare i Kamomilla stad"


Å, den lilla vita duvan


var utan hem för en lång, lång tid.


Följde alla vindar


som sjöng om frihet


och om en evig fred.


Å, den lilla vita duvan


hon mötte duvor från samma land.


Allihop tillsammans flög dom


på väg mot sitt eget hemlands strand.


Mer Melodifestival - Måns Zelmerlöv med "Hope & Glory"


"Drömmen om Elin" fast det var nog inte darrmannen från Sveg som lirade idag :D


O, hur saligt att få vandra


hemåt vid vår Faders hand.


Snart vi slutat ökenfärden


och går in i Kanaans land.


Härligt sången där skall brusa,


stark som dånet av en vattuflod:


Äran tillhör Gud och Lammet,


som oss vunnit med sitt blod.


Och allt slutar med en dans, eller? :P


Jag ser det snöar, jag ser det snöar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar