lördag 3 oktober 2009

Melodikryss 40/09 2009-10-03

Som en hyllning till orgelgurun Lennart Palm repriserades det saknade inslaget i förra veckans kryss - trevligt!!

Tillbaka till rötterna. Dagens kryssande började som sig bör med ett inslag från Melodifestivalen, årets upplaga till och med, "Show me Heaven" framförd av djurrättsaktivisterna Lili & Susie.

Hujeda mig...

Du ska få min gamla kortlek när jag dör...

Hur mycket jag än försöker att inte tycka om jöbacksgossen med förnamnet Peter, så går det inte för han sjunger så förbolt bra. Idag ett bidrag från musikalen Miss Saigon.

"Buy a harbour" skulle man kunna skoja till det hela med när melodin om vårt mest söderut belägna västra grannland.

Adligt värre blev det när Dinah Washington sjöng "Mad about the Boy" som Sir Noël Coward gett upphov till.

TV-nostalgi - signaturen till Roots (Rötter) från 1977 fick vi lyssna till.

"Simon Says" - Laleh

"Alexanders Ragtime Band" var det den tremolerande härjedalingen månne som lirade..?
Jo, det var det... :D

Jag är en tuff brud, i lyxförpackning...

När det blir dags för filmfrågor så brukar ofta inslag från James Bond filmer dyka upp - idag var det dags för Dr No. "Under the Mango Tree" - Diana Coupland.

Det kommer mera...

"Under the Boardwalk" - jag måste tillstå att actionsnubben Bruce Willis gjort en hygglig inspelningen av den här melodin.

Tack, Karin - hade total glömt "Tänk Dig En strut karameller"

Björn Hellberg for President!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar