lördag 13 november 2010

Melodikryss 45/10 2010-11-13

Allan Edwall spelade som vanligt med bravur i Rasmus på luffen.

Kurt Olsson, Lasse Brandebys fantastiske figur etablerade sig också som sångartist, här med "Kärlek, nål och tråd"

Alltså alla mina apparater med kiselbaserade kretsar startar om sig själva när detta spektakel (Håkan Hellström) hörs i etern! :P

"Jag ser mig om" blev den svenska versionen av Willie Nelsons "On The Road Again"

Vad är väl ett melodikryss utan Lasse Dahlquist?? Just det, inget alls :D

"Kiss me quick" hette en av Elvis stora hits, och nej den blev inte bättre på finska :P

Alltså, min dator mår inte bra av att Håkan H sjunger - men melodin "Mockin Bird Hill" blev i svensk tappning "Adress Rosenhill"

"Säg ingenting till mig" med Maritza Horns dotter Melissa

Sover

Den misslyckade skoförsäljaren Al Bundy i Våra Värsta År är störtskön...

Mycket av countrymusiken förknippas med Nashville - här i Jill Johnssons tappning

Owe Thörnkvist med Albin & Pia

"Dance with somebody" med Mando Diao fick avsluta dagens kryss där den förbannade Håkan fuckade upp min dator fullständigt

Adjö, adjö senapsfrö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar