lördag 18 augusti 2012

Melodikryss 33/12 2012-08-18

:D

"Jag vill vara din Margareta"  V11

"Sudda sudda bort din sura min"  L9

Mina tankar for genast till sagan Hans och Greta när dessa babushkor äntrade scenen i Rysslands bidrag i årets Eurovision Song Contest  V8

Rom  L8

Sammetsrösten Gunnar Wiklund med "Vi ska gå hand i hand du och jag"  L3

Babar  V7

"Who Will Comfort Me" - Melody Gardot  L4 + L6

Electric Light Orchestra L5

Ur filmen om Elvira Madigan hörde vi här Mozarts andante ur hans pianokonsert 21  V5 + V4

"Jag vet ett litet hotell"  L2

"Gabriellas Sång" med den alltid fantastiska Helen Sjöholm ur filmen Så Som i Himmelen  L1

"En evig sång"  V2

Ola Svensson med "Unstoppable"

Heute alle leute!


24 kommentarer:

  1. Godmorgon, ingen sol!

    SvaraRadera
  2. Gunnar Wiklund

    SvaraRadera
  3. Melody ska det vara

    SvaraRadera
  4. Hej Elisabet!
    Det var nog första gången jag hörde enna sång, vet inte vem hon är???

    SvaraRadera
  5. ELO Electic light orcestrA

    SvaraRadera
  6. Elvira Madigan

    Mozart

    SvaraRadera
  7. Elvira Madigan Mozart

    SvaraRadera
  8. Jag har ETT litet hotell

    SvaraRadera
  9. Melody Gardot var hit till Rättvik och spelade på Dalhalla, Rättviks stora fantastiskt vackra utomhus arena som ligger i ett gammalt kalkbrott. Tyvärr var jag ej där.

    SvaraRadera
  10. Tack för idag! Nu får man ut och slåss med myggen,,

    SvaraRadera
  11. Dalhalla är fantastiskt, såg Trollflöjten där för något år sedan... :D

    SvaraRadera
  12. Det var det hela.. Tack för idag alla.
    Nästa helg jobb:(
    Tror ni att ni klarar er utan mig:D

    SvaraRadera