lördag 26 december 2009

Melodikryss 52/09 2009-12-26

God fortsättning...
Idag sänds decenniets sista melodikryss, vilket förpliktigar, eller hur?
Hoppas det blir lite bulleribång från Anders sida. En sak som jag hoppas INTE dyker upp i dagens kryssande är att kryssfabrikören på något helt outgrundligt sätt fått fatt i en inspelning av "Hej, mitt vinterland" med Anna Anka - hujedamig...

Det börjar ju bra i alla fall - "Stockholm i Mitt Hjärta"

"Island in the sun" - Harry Belafonte'

Äntligen lite melodifestival - Shirley Clamp med "Min Kärlek"

"Beuty and the Beast" hette ju melodin i original och på den svenska så var min icke-favorit Sofia Källgren med på ett hörn och joddlade om den vackra och besten, fast med andra ord då... :P

"Varför ska man sörja tider som flytt", nä - börja om från början...

En som jag tror är stor favorit hos Anders är just Laleh som här passande nog sjöng "Snö"

Ernst Rolf - "Min Kärlekssång, ska i valstakt gå"

Anna, du kan väl stanna...

Filmmusik - "My heart will go on" från Titanic.

Scen - och så var det inte mer med den saken... :D

"The Lady in Red" - Chris de Burgh klassiker!

"Va nöjd med allt som livet ger"

En fantastisk avslutning på detta decenniums melodikryssande
"Nu har jag fått den jag vill ha" Olle Adolphsons fantastiskt vackra visa.
Fantastiskt är rätta ordet.

Gott avslut på decenniet tillönskas alla lösare och annat löst folk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar