lördag 30 januari 2010

Melodikryss 04/10 2010-01-30

Yes, nu kör vi!

Grattis Jaqueline och Gert - IGEN!! :D

Robert "Robban" Broberg är ju förutom musiker också känd konstnär och kan ju således måla...

"When I kissed the teatcher"  ABBA är aldrig helt fel, vad det än gäller elelr hur?

Nina Persson är frontfigur i Cardigans,  här med  "Don't Blame Your Doughter"

"Yes, we have no bananas. We have no bananas today" :D

Jag fattar inte vad Anders ser i Sofia Källgren - ärligt, jag gör inte det... :P Rysningar, och inte några godartade sådana, skänker mig detta!

Mats Olin är väl den som kan skyllas för "Jag tror på sommaren" åtminstone för sånginsatsen en gång i tiden men det var hans pappa Stig som skrev skiten (Tack Elisabeth).

"Upp och Hoppa" - Frida feat. Headline - nice Kebab!

Så fick Lisa Ekdahl vara med på ett hörn "Vem Vet"

Magnus Carlsson var det som Donnat till sig med "This is Disco"

Ett lysande exempel på ragtime...

Dubbelfrågan L1 och L11 finns det förslag på Stockholm och Kvantingar det sistnämnda har jag absolut ingen aning om men det får duga i dagsläge (återigen ett stort tack till Elisabeth). Kväsarvalsen ska det visst vara... (tack Helene, fast jag hade själv sett det också :D)

"Varför är där ingen is till punchen?"

Snön fyker - kör så det ryker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar