lördag 1 maj 2010

Melodikryss 17/10 2010-05-01

Idag hoppas jag att Anders demonstrerar ett riktigt trevligt kryss...

Abba inleder - "Ring Ring"

En klyftig fråga ställdes sedan och Anna, du kan väl stanna spelades. Apelsiner förekommer i texten.
Textuppläsaren E-Type fick fortsätta... snart börjar jag att demonstrera!

Alexander's Rag Time Band

Pavarottis vapendragare Placido Domingo fick demonstrera hur en smörsångare låter...

Jim Reeves klassiker "Adios Amigo" är nice om ni frågar mig...

Amy Diamond

Jag tänker bara på Gunnar Wiklund när jag får "Nu tändas åter ljusen i vår lilla stad" demonstrerad...

Benyam Lemma-Eriksson var med och musicerade i Jalla Jalla

"Alla fåglar på en gren"

Camrons storverk Avatar var dagens filmfråga

"Love is in the Air" fast det snöar på sina håll förstår jag...

Nisse har ramlat - igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar