lördag 28 augusti 2010

Melodikryss 34/10 2010-08-28

Den stora jaktsäsongen är här, både fåglar, björnar och annat löst vilt ligger pyrt till. Men jag ägnar mig enbart åt att jaga svaren på Anders klurigheter i Melodikrysset.

Lena PH fick inleda dagens kryssande med "Månsken i Augusti"

"Ålefeskarns vals"

I Tyrolen går väl alla män klädda i lederhosen, eller hur?!?

"Rosen" i upptempo, nej jag gillar nog Arne Quicks version mycket bättre!

Mycket skulle kunna sägas om Håkan Hellström, men det passar sig inte detta forum, eftersom det är musik som dryftas här!!!

Ö

Michelangelo, kan du svara på...

Charlie och Lennie Norman raljerade lite om vårt östra grannland.

Robbie Williams har faktiskt sjungit en duett med Nicole Kidman, "I Love You"
Undrens tid är inte förbi...

Om jag inte missminner mig är väl filmusiken ur Rampljus och då är upphovsmannen Charlie Chaplin.

Bert Karlsson hamnar i samma fack som Håkan Hellström, om ni frågar mig.

Beatles fick avsluta dagens kryssande med sin klassiker "Yesterday"

Tack och adjö - senapsfrö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar