lördag 22 oktober 2011

Melodikryss 42/11 2011-10-22

Harry Brandelius slagdänga "Nordsjön" fick inleda dagens kryssande, fast utan sång då...  L5

Ur filmen Mandomsprovet (The Graduate) hörde vi så Simon och Garfunkels "Mrs. Robinsson"  V4

"Mitt Sommarlov"  L3

Smokie  - de gamla rävarna :) L1

"Ska vi plocka körsbär i min trädgård" med Ann-Christine Bärnsten när det begav sig... V6

David Bowie, det var inte igår... :)  L10 + L7

Edvard Persson framförde denna på film en gång, "Jag har bott vid en landsväg"  V13

"Han är Kung" med Eva Eastwood  V9

"Regnet det bara öser ner"  L2

Caroline af Ugglas med "Snälla, snälla"  V11

"Vintern rasat ut bland våra fjällar...."  V8

Bo Kaspers Orkester  L12

"Torstigaste Bröder"  V12

Adjöken!

32 kommentarer:

  1. Godmorgon igen!!

    SvaraRadera
  2. Mitt sommarlov Anita Hegerland

    SvaraRadera
  3. Ska vi plocka körsbär..

    SvaraRadera
  4. V9 Eastwood?? kanske

    SvaraRadera
  5. Jag har bott vid en landsväg

    SvaraRadera
  6. Vi har bott VID en landsväg

    SvaraRadera
  7. Öser ner regnet

    SvaraRadera
  8. Caroline Af Ugglas

    SvaraRadera
  9. L12 ??
    V12 Bröder

    SvaraRadera
  10. Tack för idag!

    SvaraRadera
  11. Thats it! Gick ju bra, när vi hjälps åt:D
    Thanks, have a nice day.

    SvaraRadera