lördag 17 december 2011

Melodikryss 50/11 2011-12-17

Snart dax för årets julkryss - nice! :)

Den vita julen besjöngs här av Elvis, men lanserades när det begav sig av Bing Crosby  L1 + V12

"Vår julskinka har rymt"  V4

Kalle Anka  L5

"Ser du stjärnan i det blå"  V9 + V 11

"Julen är här"  L8 + L14

Alice Tegnér skrev musiken till "Gläns över sjö och strand"  V15

"We wish you a marry christmas"  L13

"Adams julsång" med Jussi Björling!!!!   :D  L4

"Jag såg mamma kyssa tomten"  V8 + L9

Sanna Nielsen och Shirley Clamp sjunger julsånger med den äran tillsammans med Sonja Aldén  L3 + V7

"Nu har vi ljus här i vårt hus"  V6 + L10

Andy Williams  L2

Happy Hollidays!

15 kommentarer:

  1. Hej hallå jag ville bara säga du är inte ensam...Tomas vilket band!?
    jobb för mig idag:(

    SvaraRadera
  2. Hej Tomas för tillfälligt är jag med men jag har en krånglande dator.

    SvaraRadera
  3. @Lucy - hoppas du får ordning på den, sådana prylar SKA bara fungera :)

    SvaraRadera
  4. We wish you a Merry Christmas

    SvaraRadera
  5. Toma! Perssons Pack, bandet.
    Kunde du inte den, du som brukar vara så duktig
    :D

    SvaraRadera
  6. @elisabet - förstår inte sammanhanget :o

    SvaraRadera
  7. Försökte vara lite rolig...så här på lördagmorgonen:D
    Hej hallå jag ville bara säga du är inte ensam om att bära denna längtan. Är några rader ur Perssons Packs låt, tror den heter tusen dagar härifrån. Ja ja. Jag lägger ner.
    Kanske du som är lite trög.

    SvaraRadera
  8. @elisabet - trögheten är helt på min sida :P :)

    SvaraRadera
  9. Andy Williams
    Jag önskar alla en God Jul

    SvaraRadera
  10. God Jul allesammans.

    SvaraRadera