lördag 18 februari 2012

Melodikryss 7/12 2012-02-18

Soon it begins... :)

Ingen dålig början, Monica Zetterlund med "Att angöra en brygga"  V1

Från den nionde symfonin ( ja, han var stendöv när han skrev det) av Beethoven hörde vi "An die Freude" som blivit ett slags nationalsång för Europa.  L3

Melodifestival, "Cara Mia" med Måns Zelmerlöw  L1

Eldarevalsen  V7

"Syster Jane"  skulle få oss att tänka på det som läkare är klädda i...  V6

Ur West Side Story av Leonard Bernstien så hör vi "I am som pretty"  L4

John Denvers klassiker "I´m leaving on a jet plane"  V8

Magnus Ugglas "Dansar aldrig nykter"  L5

Vet inte hur många gånger "Om du lämnde mig nu" med Miss Li och Lars Vinnerbäck varit med i Melodikrysset men jag räknar inte, jag njuter istället... :)  V9 + V14

"Se nu tittar lilla solen in igen"  L12 + L11

Ed Wynn V10

Bäck V13

Ånges stolhet Takida fick avsluta dagen kryss  L2

Lev och Må!!

19 kommentarer:

  1. Godmorgon, kul att få vara med igen!!

    SvaraRadera
  2. Var har du hållit hus Jacqueline?

    SvaraRadera
  3. Elisabeth: Har varit i Thailand 3 månader, jätteskönt.
    L4 är Leonard Bernstein

    SvaraRadera
  4. V6Läkarrock syster jane

    SvaraRadera
  5. Vad skönt, hur lyckas du vara ledig i 3 mån?

    SvaraRadera
  6. Miss Li
    Lars Winnerbäck
    Nykter

    SvaraRadera
  7. Hallå Jaqueline, såg du min fråga??
    V10 Ed

    SvaraRadera
  8. L12 o L11
    Se nu tittar lilla solen in igen

    SvaraRadera
  9. Elisabeth: Jag har inget fast jobb nu sen dom la ner banken så jag gör mycket som jag vill nu för tiden, ganska skönt

    SvaraRadera
  10. Bor du också i Gäddede?
    Låter skönt, var i Thailand håller du till?

    SvaraRadera
  11. Tackar för idag...

    SvaraRadera
  12. Jag bor i Gäddede, sen har vi en bungalow i Karon, Phuket där vi håller till. Tack för idag

    SvaraRadera