lördag 7 juli 2012

Melodikryss 27/12 2012-07-07

Solen skiner - köp gardiner! :)

Vikingarna med Christer Sjögren i spetsen inleder dagens kryssande, "Du är min sommar Marie" V1

Veronica Veronica var är din blåa hatt... Jag gissar att Anders anser att Cornelis var en poet  L1 + V10

Anne-Lie Ryde sjunger en av Beppe Wolgers texter  L4 + L8

Musik ur filmen Top Gun - med gruppen Berlin  L3

Kiri Te Kanawa är från det underbara Nya Zeeland, underbar röst dessutom :) V9

Nanne Grönvall + Melodifestival 1998 = Avundsjuk  L5

Ainbusk Singers kommer ju som bekant från Gotland där mången rauk finnes :)  V14

Tre L11

Operettens namn sviktar mig för tillfällen, men nog är Emmerich Kálmán upphovsman...  L2

"Du ska få en dag i morgon"  V7 + L13

Sticker ut hakan och skriver Adele på V12

Rolf "Roffe" Bengtsson fick avsluta tillsammans med Brita Borg  V6

Myror i Brallan! :D

25 kommentarer:

  1. Gomorron!! Hjälp jag får inte fram nåt kryss på datan!!!!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Bara en vecka kvar till semester:D

    SvaraRadera
  3. Jag får ej heller fram krysset på hemsidan.

    SvaraRadera
  4. Trist, jag har inga problem...

    SvaraRadera
  5. Thomas vart har du gått in då??? Eftersom du får fram krysset!

    SvaraRadera
  6. Det har kanske med vilket internetbrowser man använder, jag kör Chrome - inte Internet Explorer :)

    SvaraRadera
  7. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?FormatId=108&ProgramId=2078&Artikel=723047

    SvaraRadera
  8. Tackar Thomas, nu funkar det! MEN stavas inte Veronika med K eller??

    SvaraRadera
  9. Det är möjligt att det ska vara k i veroni_a men personligen så gissar jag på ett c där :)

    SvaraRadera
  10. Elisabeth: Vart tog du vägen??

    SvaraRadera
  11. Rauk Jag mötte Lassie

    SvaraRadera
  12. ...hon kanske tog semester direkt istället när krysset krånglade :D

    SvaraRadera
  13. De heter bara Ainbusk nuförtiden

    SvaraRadera
  14. Vi är med:D, fick fram krysset.

    SvaraRadera
  15. Du ska få en dag i måra

    SvaraRadera
  16. Adele suverän röst

    SvaraRadera
  17. Rolf Bengtsson
    Tack för idag

    SvaraRadera
  18. Tack för idag..

    SvaraRadera