lördag 1 september 2012

Melodikryss 35/12 2012-09-01

...

"Fritiof i Arkadien" av Evert Taube här besjungen av Loa Falkman  L1 + L6

Glenn Miller  V5

"Kom" med Timoteij från Melodifestivalen 2010  L3

"Guldet Blev Till Sand" ur musikalen Kristina från Dufvemåla som bygger på Utvandrarna av Wilhelm Moberg och för att komma over there måste Atlanten passeras (närmsta vägen alltså :P)  V8

"Gamle Svarten" skulle få oss att tänka gnägg... L7

Evert Ljusberg  L4 + V 13

"As Time Goes By" känd från filmen Casablanca  L10

"Se på mig" hette låten på svenska när den var med i MF 1995  L11

Musik ur den underbara TV-serien "Den vita stenen" L2

Teaterbåten är det svenska namnet på Jerome Kerns Show Boat där vi här hörde Ol man River  V3

"Vila vid denna källa"  L9

"I den gula paviljongen"  V12

See Ya!

23 kommentarer:

  1. Godmorgon,
    Evert Taube och Loa

    SvaraRadera
  2. kul att du är tillbaks Tomas.
    Saknade dig förra veckan

    SvaraRadera
  3. Jobbade förra lördagen, tyckte jag hörde att de sa Gäddede o Jacqueline. Vann du??

    SvaraRadera
  4. Timoteij!! Ska det vara
    Atlanten,
    Godmorgon Elisabet

    SvaraRadera
  5. Tack Elisabet, jo jag vann, det var kul.

    SvaraRadera
  6. mmm. för fjortielfte gången i ordningen :P :D
    Grattis!! :D

    SvaraRadera
  7. Men vad roligt. Jättegrattis:D
    Jag har aldrig vunnit.
    Vad var det för vinst?

    SvaraRadera
  8. Hästen gnäggar

    SvaraRadera
  9. Vår president Evert Ljusberg
    As på L10

    Jag vann 1:a pris ett badlakan
    Tomas det var nog "bara" si så där en 14 gånger???

    SvaraRadera
  10. Se på mig.
    Hur många ggr har du vunnit?

    SvaraRadera
  11. Den vita stenen

    SvaraRadera
  12. Teaterbåten.
    Elisabeth: Vet inte exakt men sen påsken -08 har jag vunnit 9 gånger nu.

    SvaraRadera
  13. Ol man River med Paul Robeson är en av mina verkliga favoriter. Den skulle jag önska om jag kom fram till "ring så spelar vi" men är för feg att ringa

    SvaraRadera
  14. Va...gu va många gånger. Helt otroligt.

    SvaraRadera
  15. Där har jag varit med. Ring så spelar vi, vann en skiva:)

    Tack för idag. Nästa lördag åker vi till Santorini, en vecka. Ska bli skönt med tanke på sommarens väder.

    SvaraRadera
  16. Tack för idag, datan hängde sig men nu är den på gång igen. Ha en bra dag.

    SvaraRadera