lördag 13 augusti 2011

Melodikryss 32/11 2011-08-13

Det börjar sprudlande idag, Champagnegaloppen :)  V1

"Take me to you heaven" är på svenska," Tusen och en Natt"  L4

"Jag vet ett litet hotell" L5 + L8

"Kliff" med Ola Magnell  V10 + V14

"Av längtan till Dig"  V11

Lasse Holm i duett med Monica Törnell  L9

"Öckerövalsen" som bl a Harry Brandelius gjort odödlig :) V12

Gotland har gett oss mycket, bl a Ainbusk Singers samt en och annan rauk :)  L2 + V7

Gammal goding, Sten-Åke Cederhök V1

"Han är Kung" med Eva Eastwood L13

Evert Taube var väl en av stora poeterna L3

Daniel Lemma med ledmotivet ur Jalla, Jalla "If I used to love You"  V6

Bye for now!







25 kommentarer:

  1. Godmorgon Alla. Har ni varit på semester?
    Har varit själv nu de sista 2 kryssen:(

    SvaraRadera
  2. Godmorgon själv. Nu kör vi!!

    SvaraRadera
  3. Nähä det var inte Champagne för det blir ju Natt nu.

    SvaraRadera
  4. Tusen och en NATT

    SvaraRadera
  5. Nu tror jag att jag är riktigt snurrig, jag är ju inte ens på rätt rader i rutan, Får skylla på att jag är rejält förkyld. För det är ju både Champagne o Natt

    SvaraRadera
  6. Jag vet ETT litet HOTELL

    SvaraRadera
  7. Godmorgon gör ett försök att vara med
    Jag vet ett litet hotell

    SvaraRadera
  8. AV längtan till dig

    SvaraRadera
  9. AV längtan till dig

    SvaraRadera
  10. Ainbus Rauk jag mötte Lassie

    SvaraRadera
  11. Ainbusk o Rauk

    SvaraRadera
  12. Sten-Åke Cederhök

    SvaraRadera
  13. Tackar för idag med Daniel Lemma

    SvaraRadera
  14. Tack för idag..

    SvaraRadera