lördag 27 augusti 2011

Melodikryss 34/11 2011-08-27

Kyckling L1

"Hippare Hoppare"  från Melodifestivalen 2010 med Andra Generationen och Dogge Doggelito  V10

Den glade bagaren i San Remo hette ju som bekant Florindo och besjöngs urspungligen av Evert Taube L5 + L11

The for two blir på svenska Te för Två :)  L9 + V13

Imitationer V8

Citroner  L4

Emilia Rydberg med "Big Big World"  L2

"Min Gamla Gula Flygmaskin" Trio Me Bumba  V5

Army Of Lovers  V7

I Oslo utspelar sig "Turistens Klagan" L3

Ockelbo är ju "hemstad" till Daniel Westling V6

Michelangelo, kan du svara på...  L12

Slamkrypare i dagens kryss -  femte ordet i Michelangelo ÄR på, men eftersom avslutningsmelodin är "Där Näckrosen Blommar" så.... :P  V12

Morsning - korsning!!

26 kommentarer:

  1. Gomorgon allihop!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Jag får inte mitt Googel-konto att fungera
    Dogge

    SvaraRadera
  3. Jag hade fel kryss!
    Florindo var bagaren som Evert Taube har skrivit om

    SvaraRadera
  4. Lucy, har du L1??? missade det!!!!

    SvaraRadera
  5. L1 Ja det var Florindo
    V8 Imitationer

    SvaraRadera
  6. L1 var ett djur och jag vet inte svaret
    L5 Florindo

    SvaraRadera
  7. Lucy! Det var L5 som var Florindo dom började med L1 när jag höll på att leta rätt kryss.

    SvaraRadera
  8. V5 Flygmaskin
    L1 djur ur en "tecknad"? film Disney

    SvaraRadera
  9. Army OF lovers

    SvaraRadera
  10. Oslo
    Om det var en tecknad film kan det kanske vara KYCKLING????

    SvaraRadera
  11. Jacquline se vad Tomas skrivit

    SvaraRadera
  12. Lucy! Jag har inte fått fram vad Tomas har skrivit, vet inte vad det är för fel men det har inte funkat.

    SvaraRadera
  13. Där näckrosen blommar

    SvaraRadera
  14. Michelangelo, men så svara då
    Tomas skrev Kyckling på L1
    Kycklingpolkan

    SvaraRadera
  15. Jag tycker den här bloggen är svårare att följa än den ursprungliga Wbloggen

    SvaraRadera
  16. @Lycy, kommentarer funkar ännu sämre på Wblogg :)

    SvaraRadera