lördag 20 augusti 2011

Melodikryss 33/11 2011-08-20

Jobbar idag så det får bli som det blir....

Började i alla fall med Svempa Magnusson "Två mörka ögon" V6

"Avestaforsensbrus" ljöd senare i etern :) V1

Och så mitt favvobidrag från årets Melodifestival The Moniker med "Oh, my God"  L3 + V10

Ja, vad säger man - jo "Ju mer vi är tillsammans" L13 + L9

Lite filmmusik från Disney så, Snövit och de sju dvärgarna samt Askungen  V12 + V15

Från Fantomen på Operan hörde vi sedan ett smäktande bidrag... och han maskade inte heller L10

"Den glade bagaren i San Remo" V11

"Du har gjort min gråa värld till guld igen" L14

"En kväll i tunnelbanan" med Noice V5

Och så allas vår egen Annalisa Ericson... L1 + L2

Gustaf Fröding  L4

Orfei Drängar eller OD om man så vill... :D  V7

Avslutade så med Lisa Lövbrand med "Aint giving up" V8

Ajö, ajö!

29 kommentarer:

  1. Godmorgon Elisabeth o andra

    SvaraRadera
  2. Avestaforsens brus

    SvaraRadera
  3. Sju dvärgar
    askungen

    SvaraRadera
  4. Mask Fantomen på operan

    SvaraRadera
  5. Är det Mitt eget blue Hawaii?? Blir egen i krysset?

    SvaraRadera
  6. Anna-Lisa Ericsson

    SvaraRadera
  7. anna-lisa Ericson

    SvaraRadera
  8. When My Blue Moon Turns To Gold Again på svenska
    Du Har Gjort Min Gråa Värld Till Guld Igen

    Fröding

    SvaraRadera
  9. Elisabeth; Det var Blue Swede Shoes, just nu kommer jag inte på vad den heter på svenska men jag tror det blir IGEN

    SvaraRadera
  10. Tack Lucy så var det!!!

    SvaraRadera
  11. Vikingarna gjorde den svenska texten av elvis låt

    SvaraRadera
  12. tack för idag

    SvaraRadera
  13. Tack för idag:D

    SvaraRadera