lördag 17 oktober 2009

Melodikryss 42/09 2009-10-17

Ännu en lördag har sett sitt ljus, ännu en där jag har tagit på mig gråstället och står till arbetsgivarens förfogande som det så vackert heter. Fast ett försök att lösa dagens knep och knåp, designat av Anders Eldemark, kommer att göras.

Anders utlovar filmtema idag, då blir nog inte morsan glad - men då får hon söka tröst här...
Charlie Chaplin var mer än bara stumfilmsstjärna, vilket dagens första bidrag får illustrera. Harpo (nej, inte en av Marxsbröderna) sjöng Smile, komponerad av just Chaplin själv.

Play it again, Sam -  Humpheys paradlåt ur filmen Casablanca heter "As Time Goes By"

Anders Fernette (f.d Johansson) - Hungry Eyes

Monica Zetterlund är en liten personlig favorit musikaliskt d.v.s - TV-serien Söderkåkar tillhör inte den kategorin...

Fred Åkerströms dotter CajsaStina är också en favorit, är glad att hon inte var med i ovan nämnda TV-serie :P Hon framförde här "Dagen är Vaken"

"Glöm ej bort, det finns rosor" - Östen, du är saknad!!

Jag visste det - när det varit så mycket bra musik så måste det komma ngt skit - Sången dom spelar när filmen är slut med upphovsmannen Peter Lemarc tillhör VERKLIGEN den kategorin...

Visserligen var denna version på finska - men jag har originalet i färskt minne, jag är nämligen en stor beundrare av Joe Cocker som tillsammans med Jennifer Warnes sjöng "Up Were Ww Belong" från filmen En Officer och Gentleman.

"Memories" är från musikalen Cats.

Barry White - "You're The First, The Last, My Everything"

Larry Hagman gjorde ett försök att sjunga - jag önskade att han inte gjort det. Han gjorde sig bra mycket bättre som JR i TV-såpan Dallas.

(Ut) ...kanske?!

Star Pilots - "Higher" dagens enda bidrag från Melodifestivalen i dagens kryss!

1 kommentar:

  1. Haha, precis vad jag också tänkte är jag hörde Peter Lemarc. "Ash, vilken osis."

    SvaraRadera