lördag 31 oktober 2009

Melodikryss 44/09 2009-10-31

Attans vad seg min uppkoppling är denna lördag. Men skam den som ger sig.
Anders startade idag med Roxette och "Reveal" det är ju som bekant Marie Fredriksson och Per Gessle som bildar den duon.
Sedan så bar det av till midsommar, eftersom vi skulle binda oss en krans av olvon... men vad den svenska låten med ordet och i mitten får ni fråga ngn annan om.

Såg ni Rosa Bandet-galan på TV3 häromkvällen, vilken underbar version av "Movin On" Sarah Dawn Finer bjöd på!

Ernie Englund lirar tut hyfsat, "Gotländsk Sommarnatt"

"En Sån Som Du" är hur man än vrider och vänder på det en synnerligen udda tolkning av "Red Red Wine" som Niel Dimond är upphovsman till men som är mer känd i UB40´s tappning...

"No Matter What" som pojksångarna framförde skrevs av Andrew Lloyd Webber och min favvo Jim Steinman - så det så!

"We Are All The Winners"

Ronnie Ronalde är mannen som nog helst av allt velat vara en fågel.
"In A Monestary Garden" heter melodin.

Darin - enough said!

"Jag är lapp och jag har mina renar, jag har trolltrummans makt i mitt blod" :D

Jag antar att Anders anser att Pernilla och hennes duettkompis försöker mästra varandra.

Signaturmelodin till Hacke Hackspett avslutade dagens kryssande. Vilket attribut som efterfrågas är upp till betraktaren :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar